söndag 20 maj 2012

Ullared, shopping och övernattning i nya tjejstugan...

Nu är det jättelängesen jag skrev igen. Men jag har inte haft varken lust eller tid. Liksom inget att berätta om heller för den delen. Men nu har det hänt grejer. I onsdags var jag och tog allergisprutan direkt efter jobbet (var tidig), på kvällen var det dags för årets sommarfest med jobbet. Boule och mat, lugnt och trevligt. I torsdags vaknade jag vrålförkyld och hängig, febrig och allmänt dassig. En alldeles vanlig reaktion på sprutan, såklart! Jag åkte för att hämta Kevin som skulle sova här och innan vi åkte hem var vi i Tibro på cruising, men det var grått och kallt så vi åkte snart hem igen.
I fredags morse åkte vi då äntligen mot vårt resmål, Ullared. Alltid lika kul. Mindre kul var att jag mådde om än sämre än dagen innan. Väl framme, in i butiken på en gång. Det är så galet mycket folk så jag får ge upp och gå ut. Orkar inte. Det är första gången det händer mig där. Ipren och mat för att sen checka in oss vid stugan gör att det känns bättre... Att stugan var 100 ggr bättre än vad vi trodde gjorde allt bättre. Vi visste att det var den "nya tjejstugan", men att det var så nytt och fräscht visste vi inte. Känns så bra. Vi bokade den inför nästa år oxå, lika bra att få det gjort och det är en trevlig tradition. Som i ett BB-hus (big brother), fast liiite lugnare! Blev mycket vila emellan för att orka med och en tur till Ica för att köpa mer nässpray...

Det shoppades lagom mycket. Svårt att ta bilder på allt och kläder gör sig inte rättvist alls på bild. Men det blev en hel del med både trosor, strumpor, bh, leggings, fleecejacka (som inte är svart), toppar och linnen och sånt... o så givetvis en massa annat.. Samt ett rosa fiskespö som fortfarande ligger i bilen. Mitt första och alldeles egna fiskespö, och så är det ROSA! Vilken lycka..

Mr Muscle till både kök o badrum. Löjligt billigt att köpa,
nästan så man inte tror på det.

Div. hygienprodukter. En massa deo och duschcreme,
schampo och mascaror... även det löjligt billigt.

Den här har jag velat testa, eftersom alla pratar om den.
Visar sig kosta nästan hälften av vad den kostar hemma.

Presentpapper kan man aldrig få för mycket av.
Blev ett par rullar, men ville visa just dessa för
de var så söta, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar