måndag 12 mars 2012

Pastatallrikar?

Idag hade jag ett roligt samtal med ett barn på jobbet.

Barnet talade om för mig att hennes mamma hade sagt att det finns barn som är 4 år som blir matade av sin mamma. Varpå jag skojjar med barnet och säger att jag kanske ska mata henne. Vi flinar lite åt det när hon säger:

Barn 4.5 år: Jag spiller visst väldigt mycket idag.
Jag: Ja, men det gör inget. Vi torkar upp det sen.
Barn: Jaha, vad bra. Jag har inte en sån här platt tallrik hemma.
Jag: Nehe, har du en med lite högre kanter? *pekar på en djup tallrik*
Barn: Jaa det har jag.
Jag: Ja såna har jag med hemma. Man kan kalla dem för pastatallrikar.
Barn: Va?
Jag: Man kan kalla dem för pastatallrikar.
Barn: Va?
Jag: Jo man kan säga att de heter pastatallrikar, för man kan äta makaroner och spagetti i dem.
Barn: Jaha. Vi har bara porslinstallrikar.
Jag: Jaa, det är en porslinstallrik det med.
Barn: Jaha, men kan man äta allt i en sån tallrik?
Jag: Jaa det kan man.
Barn: Tur det.

Ja vad säger man? Barn har såå härliga resonemang!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar