tisdag 9 augusti 2011

Dagens motion..

Åh vad det var mysigt att komma tillbaka till jobbet. Visst om man får välja är man ju hellre ledig lite till. Men jag tror att det hjälpte till att 5 personal av 6 möjliga fanns på plats igår. Men barnen är ju så goa, även om jag bara varit borta fyra veckor så har det hänt så mycket med dem. En del har börjat prata jättemycket, de har blivit långa och så stora på nåt vis, mina små pluttar!

Men när jag skulle börja jobba hade jag bestämt mig för att ta tag i träningen lite oxå. Kan ju inte hålla på och betala på gymet utan att gå dit. Så igår mjukstartade jag med en promenad på berget, mest för att komma igång. Det gjorde lite ont i knät men inte så farligt. Idag började jag dagen med att gå bort till jobbet, det är ju nära så det är ju pinsamt att det inte sker oftare (men det finns orsaker till det med). När jag slutade idag gick jag äntligen till gymet. Gick på bandet där i en timme. När jag skulle välja tid började jag mjäka med mig själv, men sen blev det en timme iaf. Jag hade sjukt ont i knät efteråt och även lite i höften, det hänger ihop! Men på sikt hoppas jag att jag får bort värken. Nu kom jag på den briljanta idén att för att inte tappa bort gymet igen, så ska jag försöka "schemalägga" det i mitt liv. Alltså på någon av de dagarna jag slutar tidigt... jag hoppas att det kommer funka så!

Nu är det snart dags för mat, det är verkligen en delikat rätt och egentligen skäms jag. Det blir ugnsrostad potatis och morrötter och till det fiskpinnar. Jag äter ALDRIG fiskpinnar. Jag skrev ett arbete på högskolan om torskfiske och hur fiskpinnen transporteras runt halva jorden för att vi ska ha den i våra frysar, därför slutade jag äta det. Ändå fanns det ett paket i min frys. Måste varit ngn som önskade det här nån gång och att jag då köpt det.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar