lördag 16 juli 2011

Artontusen bilder.

Jag har inte hunnit skriva här på ett par dagar då det varit fullt upp.

I tisdags kom min systerdotter hit och sen var det full fart kan man säga. Vi var vid Silverfallen och fikade lite, åkte till Hjo och badade. Grillade hos min moster med familj. I torsdags var vi vid Mössebergs djurpark och tittade lite innan vi for till min "gamlamoster" som bor i Falköping. Hon är 88 år och är så rar. Både "gamlamoster" och hennes man blev förtjusta i "lillfia", men det är ju inte svårt att bli det. Efter Falköping var vi hos min syster för att kolla om vi ville ha några filmer och sånt, hon rensar inför sin flytt ut till "landet".

Idag har jag storstädat min bil, det var såå behövligt. Den är skinande ren och luktar så gott invändigt. Jag hann med ett besök hos Jessica innan det blev kväll oxå. Sen nånstans mitt i natten typ kom jag på den briljanta idén att jag borde göra ngt åt mina bilder snart. Kan inte ha dem så som jag har, ifall datorn lägger av eller så... Så jag började med att samla alla bilder med olika mappar i EN enda mapp som jag sedan på nåt vis ska föra över till usb-minnen som jag har många av sen studietiden. Det blev bara ETT problem. Jag hade över 18000 bilder. Jag raderade en hel massa och fler ska raderas... men hur sjukt är inte det? ARTONTUSEN BILDER?!?!

Men nu är det klart så långt, så nu blir det sova, jag kommer vara dödstrött i morgon och jag vet snart inte vad det är för dag längre....

1 kommentar:

  1. Ja då har du/ni haft fullt upp förstår jag! Kan inte annat än skratta...Bilder ja! Har köpt ett extern minne som tar över två miljoner kort! passar faster må du tro!Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera