söndag 18 mars 2012

Om du äter banan blir du frisk...

Jag kom just på att jag har glömt skriva om förra helgen. Då vi var i Örebro för att kolla på styrkelyftstävling. Min kusin tävlade, men det gick dessvärre inget vidare för henne just då. Men det var kul ändå att se henne. Vi tog oss en sväng på Marieberg, där vi blev bjudna på thailunch och efter det blev det en sväng på ikea...

Sen kom jag på en rolig kommentar jag fick på jobbet häromdagen. Jag tål ju inte äpplen, päron mm. Men barnen vet oftast inte vad allergisk eller tål inte betyder, så jag brukar säga att jag blir sjuk om jag äter äpplen och päron.

Jag: Vill du ha äpple eller päron?
Barn 3 år: Äpple. Med skal.
Jag: Okej!
Barn: Är det ditt äpple?
Jag: Nej, det är erat äpple.
Barn: Jaha, vårat äpple?
Jag: Ja, jag blir sjuk när jag äter äpple.
Barn: Jaha. *Tänker lite* men om du äter banan blir du frisk.

Jag blir lika fascinerad varje ggn såna här resonemang kommer ifrån barnen. De är ju fantastiska...

1 kommentar:

  1. hahaha,ja barnen är ju för HÄRLIGA! Ja det får du göra Sanna...Ja dessa grönsaker som kommer härifrån blir nog dyrköpta,hahaha så mycket vi har lagt ut på detta hus!! Jaa pappa tycker det är så roligt när man pratar om hur det ska bli här ute..kul! Hoppas vi ses den 21 Susanne..kramis faster

    SvaraRadera