söndag 11 december 2011

Årets julfest!

Tredje advent redan. Det går hur fort som helst.

I fredags var jag på julfest med jobbet. Det var så välarrangerat och trevligt!
På mitt jobb planeras festerna avdelningsvis. Min avdelning hade ju sommarfesten och nu var det en annan avdelning som hade julfesten.

När vi kom dit fick vi "styla" våra glögg-glas som vi skulle ha. Det fanns massor med olika saker att "styla" med. Efter det serverades det glögg och hembakta pepparkakor. Mingel och tipspromenad fram tills det var dags att ta plats vid bordet. På varje plats låg det ett vitt kuvert, med ett hemligt uppdrag i. Mitt uppdrag var att rimma på julmaten...

Maten var suverän, mkt var hemgjort och allt kött var närproducerat och kom ifrån Glädje. Supermumsigt! Sen var det dags för deltävling ett, doobidoo! Efter mer mingel och så blev det dags för dessert, ojoj så mkt det fanns att välja mellan! Sen blev det deltävling två, doobidoo... Mitt lag förlorade dock tyvärr... men det gjorde inte så mycket.

Det verkar dessutom som om vi hade varit riktigt snälla i år eftersom vi fick 2 julklappar... en från kommunen med ett gåvokort att välja själv vad man vill ha och sen en påse från Läckerbiten! Mumma!!

Det blev ganska så sent, men det gjorde inget för det var sååå trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar