torsdag 10 november 2011

Så komiskt det kan bli...

Jag har inte haft tid att skriva på ett tag igen. Dels har jag varit tokförkyld men dessutom har det varit 3 kvällar på rad på jobbet och idag satt jag kvar med egen planering, så det blev blev visst 4 kvällar i rad.

Igår när jag skulle åka hem från jobbet kom det en bil åkandes in på parkeringen och gick fram till "containerskåpet" och ryckte i dörren. Jag såg att det var vår vaktmästare, så jag backade ut o skulle köra iväg men rutorna immade igen så jag fick stanna och vänta.

Idag fick min kollega ett samtal från vaktmästaren där han undrade vem det var som hade varit på parkeringen igår, hon kollade schemat och såg att det var jag och sen fick hon en hälsning till mig. Att jag inte behövde vara orolig för att det var någon tjuv eller så, utan att det bara var han (vaktmästaren) som hade varit där. Han hade funderat över detta och blivit orolig över att jag hade stannat bilen och väntat tills han åkte, och jag behövde inte polisanmäla detta eftersom det bara var vaktmästaren. Jag blev så fulliskratt. Jag såg ju att det var han och enda anledningen att jag stannade var ju för att rutan immade igen.  :))

Nu är det dags att göra kvällen här... I morgon är det tidig dag och sen heeelg igen! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar