söndag 23 oktober 2011

Skitsjukdom

Usch.
Jag blir så illa berörd.
Idag fick jag ett mejl från en vän.
En vän som skriver och hör hur allt är.
En vän som jag borde ha skrivit till för länge sen och frågat hur det är.
Hon hann före.
Det spelar egentligen inte stå stor roll om vem som skrev först.
Man kan inte vara om sig o kring sig i allt.
I vilket fall.
Det kom ett mejl.
Svarta bokstäver.
Med ett budskap.
Inte vilket som helst.
Utan det som kan sänka vilken människa som helst.
Just det DÄR.
Jag blev så arg.
Så ledsen.
Så rädd.
Hon har fått cancer.
Jag förstår inte.
Är det meningen att cancer ska utrota hela mänskligheten.
Jag ryser när jag tänker på det.
Det blir många frågor.
Varför drabbas vissa.
Varför drabbas inte andra.
När kommer man själv att bli drabbad.

Jävla. Skitsjukdom. Är. Vad. Det. Är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar