söndag 16 oktober 2011

Kalas och lite annat..

Jaha så var den här helgen oxå redan över. Vad fort det går. Den här helgen har varit aningens mer produktiv. I fredags var jag dock nästintill död av trötthet. Fy bubblan. Det var en väldigt kaotisk vecka på jobbet då många personal var sjuka och vi fick in många helt nya vikarier, vilket ledde till att vi 2 ordinarie som var kvar fick göra dubbla arbetsuppgifter. Vi hade dessutom ett kvällsmöte med avdelningen och en föreläsning samt en stängning, så tre kvällar dessutom. Jaja, men nu är den arbetsveckan över och vi ser fram emot en mycket lugnare och mer harmonisk kommande vecka. I lördags blev det en tur till regementets dag för att kika lite där, blev en fika på Soldathemmet! Sen var det dags att handla och fixa med smörgåstårtor mm inför dagens kalas hos moster. Så blev det dagen D och när jag hade fixat till mig åkte först och köpte present till moster, har aldrig varit ute så i sista stund och köpt present innan, det var en ny upplevelse. Jag visste vart jag skulle och vad jag skulle handla. Så det gick snabbt och lätt. Men jag kommer nog inte vänta så nån mer ggn, men den här veckan har jag verkligen inte hunnit köpa nåt. På väg till moster kikade jag in på Cervera för att beställa de här glasen. Jag tror att en del av er känner igen dem från alla latte vi druckit på rådhuset... :) Nu är jag snart ägare till 4 st. Ska bli najs, jag gillar dem jättemycket! Passade på att även köpa mig ett nytt halsband från MissDee som det faktiskt var halva priset på, sånt är alltid roligt!
 
När kalaset väl började blev vi fullkomligt proppade med mat, smörgåstårta och vanlig tårta och en massa annat gott. Träffade min fars kusin med fru där... Det var ju en upplevelse.. :))
Nu är jag helt slutkörd och tänker däcka i säng hur snart som helst.

Hoppas att NI haft en fin helg ni med... :)

1 kommentar:

  1. Fullt upp hos dej oxå förstår jag...Här oxå det går i ett men lugnar sig säkert igen! Jättefina glas. Jaha nån kusin till mej oxå då förstår jag,hihihi...Kanske Hans med fru?? Ha det gott kramis faster

    SvaraRadera