onsdag 14 september 2011

Schampotankar...

Idag har vi varit i Göteborg och Sahlgrenska. Det var dags för mammis årliga MR. Vi hade flyt med tåg o spårvagnar och allt annat oxå, skönt det. Vi strosade lite på stan efter röntgen, åt mat, fikade och småhandlade lite. Jag köpte mig ett schampo som mitt hår behöver. Hittade en go mössa oxå, så nu kan vintern snart komma... haha nää inte än va?

När jag var och klippte mig förra veckan frågade jag min frisör varför mitt hår blir så slitet numer, blev inte så innan, samt om det fanns några "genvägar" till det perfekta håret. Jag fick ett enkelt svar och det var att använda ett bra schampo. Jag har oftast köpt schampo hos frisören, men sen tyckte jag det blev dyrt, så då köpte jag det på NK i Göteborg där de säljer det till kanonpris strax innan jul. Men sen har det inte blivit av att jag haft ärenden där och det har därför blivit av att jag använt "billigt schampo". Men idag kikade jag in på NK och köpte en av sorterna... Hoppas på att få i ordning på mitt hår nu... :)
Den här sorten har jag oftast och det luktar jättegott. Är drygt och gör håret underbart, tycker jag!

Den här sorten köpte jag idag. Hoppas det gör underverk med trasslet nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar