måndag 12 september 2011

Asbilligt!

Då var det dags att jobba igen då. Hujeda mig så snabbt tiden går. I helgen har ju lill-fia varit här, vilket har inneburit full fart åt alla håll... ;)

I lördags var vi vid Tildas "grav" och la lite stenar och en teckning som hon hade ritat samt plockade lite blommor. Tror det kändes bra för henne att få se detta och att vara delaktig.

Igår när hon åkte hem var jag tvungen att börja plugga lite. Vi går en utbildning nu och den handlar om barns språk. Jättekul och intressant men det känns inte så nytt eftersom jag nyss pluggat. Det är iaf en del litteratur att läsa och vi har bara fått 2 böcker/avd. Det var den helgen det. Nu var det måndag igen och nya tag.... men snart är det helg igen!

Jobbar bara 4 dagar den här veckan då jag har semester och ska till Sahlgrenska på onsdag... men det blir nog bra. Ska kika in på Monki och försöka hitta mig en liten mössa eller så....

Rolig konversation med lillfia:
Hon: Jag vill åka till ullared.
Jag: Jasså, vad ska du göra där då?
Hon: meeh asså, handla kläder!
Jag: Jahaja där ser man....
Hon: Jaa även om man har aslite pengar så kan man handla asmycket..
Jag: Jasså, kan man det?
Hon: Jaaaa! det är ju asbilligt där.

Hon är numer i åldern där man sätter "as" framför precis allt! Låter lite komiskt men även lite för tonårigt..... men men....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar