fredag 30 september 2011

Pippimössan är här nu... :D

http://designtranan.blogg.se/ där kan ni kika in.....
Den här fina mössan är nu min. Jag blev såå nöjd. Allt gick snabbt och enkelt, från mejl med beställning till leveranas i brevlådan tog det nog 4 dagar eller nåt. Det säger väl allt? Älskar redan min nya mössa.
På min födelsedag förra året som var en riktig katastrofdag rent ut sagt. Vi slet ju våra hår för att färdigställa c-uppsatsen som vi skulle gå upp med. Vi satt iaf hela min födelsedag och jag missade första-adventsfirandet och allt. Tog ett sent tåg hem, som blev ännu senare pga all snö som kom. Dagen kunde inte bli sämre. Vi stod still i Falköping hur länge som helst. Plötsligt ropar de ut att vi ska byta tåg, för det vi kunde byta till skulle strax få ge sig av. Sagt och gjort, bråttom bråttom. Av tåget och på nästa tåg. När jag sätter mig på "nya" tåget inser jag att min älskade favoritmössa är borta. Den fanns ingenstans, så jag hade väl tappat den. När jag senare ska gå av tåget fastnar jag med min jacka i en krok i dörren och river upp ett hål... för att när jag kommer ut i snön upptäcka ett hål i sulan på mina stövlar. Vilken. Jävla. Skitdag. Jag bestämde mig för att göra allt för att få tillbaka mössan och ringde både hit o dit. Jag har besökt eller mejlat snart varenda monki-butik för att hitta en likadan mössa igen. Då bestämde jag mig för att jag fick köpa vilken mössa jag än ville ha, må den kosta vad den vill, jag är värd det... men jag hittade aldrig nån. Köpte nyligen en på monki och nu denna... så nu är vintern räddad.... hihih!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar