lördag 14 maj 2011

Hela veckan..

Det är ju inte klokt vad fort tiden går. Jag hinner inte blogga ofta som ni kanske märker. Eller så är det att jag prioriterar annat…
I måndags hade vi planeringsdag på jobbet. Vi möblerade om och fixade till vår innemiljö så att det ska minska ”spring-yta” för barnen. Finns det yta så springer dem. Fröknarna tycker inte det är lika kul. Vi flyttade ut vår dockvrå från lilla rummet och satte den i det stora lekrummet och döpte om den till hemvrå (genus ni vet). In i det lilla rummet flyttade vi in byggsakerna så att barnen fick ett eget byggrum (genus det med). Efter den där föreläsningen vi var på om naturvetenskap o det så satte vi även upp en massa hyllplan här och där för att ställa transparanta lådor där som det ska finnas sorteringsmateriel i. Barnen (beroende på ålder) kan sortera sakerna efter olika kategorier t.ex. färg/form. På lilla sidan gjordes det inte så stora justeringar, de fick en hemvrå även där, men i mindre form, även hyllplan och sånt där. Vi kände oss iaf nöjda efter den dagen.
Efter jobbet mötte jag upp Kevin som skulle sova här. Det var typ 100 grader ute så vi bestämde oss för att åka till Hjo, där grillade vi och åt glass samt badade fötterna i vättern, innan det bar hemåt igen för lite läxläsning och sånt. I tisdags åkte jag och hämtade lill-fia på förskolan och vi åkte faktiskt till simsjön för att svalka oss. Innan jag han blinka åkte klänning och trosor av den unga damen och plums så var hon i vattnet, några snabba dopp blev det, för det var ingen direkt värme i vattnet, men det var ändå en del människor som badade.
Nu är det iaf redan helg och jag öppnade igår vilket innebär att jag slutade tidigt igår, såå skönt! Är faktiskt väldigt trött så det ska bli härligt med en ledig helg igen. Jag tycker dock att tiden går så snabbt nu. Tror faktiskt det går ännu snabbare när man jobbar mån-fre. Jag var knappt inte med barnen alls igår. Vi hade så få barn så då passar man på och får lite annat gjort när det finns utrymme. På fredagar har vi alltid sångsamling med hela förskolan, det är mysigt och barnen verkar uppskatta det jättemkt!
Dessutom var jag på veckomöte. Det har vi varje fredag, en från varje avdelning + rektorn sitter och diskuterar kommande saker, frågor man har osv… faktiskt ett väldigt bra upplägg.
Efter jobbet var jag ute och flängde och for med min syster... var riktigt trött när jag kom hem på kvällen, så efter 19 timmar i vaket tillstånd slog jag igen mina blå...
Jag inser nu att det här blir ett kanonlångt inlägg och att det blir en kompensation för hela den här veckan…. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar