fredag 15 april 2011

Majblommor..

Idag när jag hade handlat stod det några barn utanför och frågade om jag ville köpa majblommor. Hade som vanligt knappt några kontanter, men köpte iaf 2 små söta blommor. Så sa jag till pojken "åh vilken fin färg de har i år, rosa ju" o han svarar "jaa, det tycker jag oxå".

Är ofantligt trött efter den här veckan. Har haft mellanveckan vilket innebär att jag bara har en tidig dag och det är fredag, alla de andra dagarna är till 16. Segt! Men i tisdags var jag ju på kurs för nyanställda. Litet avbrott sådär i vardagen. Kändes dock dumt att gå på den med så många år i kommunen, men jag börjar förstå att skolförvaltningen har mer pengar än omvårdnad... De två kommande veckorna har vi 4-dagars-veckor, det ska bli skönt. Jag älskar röda dagar numer... ;)

En annan sak som är helt sjuk är att det är typ bara 10 veckor till midsommar.. ååh så härligt! Det kommer ju liksom bara springa fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar