torsdag 24 mars 2011

Torsdag...

Nu var det snart redan helg igen då. Det går alldeles för fort.
Idag blev jag arg när jag kom hem. Lönespecen hade kommit och där står det att jag hade en karensdag. Dessutom 1.5 dags karensdag. Datumet stämmer inte heller. Åååh vad sur jag blev, i morgon ska jag ringa till lönekontoret och reda ut detta! Ibland blir man bara så trött.

Idag tänkte jag ringa till Höron för att fråga om mina proppar var klara, men jag struntade i det. När jag hade 3 min kvar av rasten ringde de istället. Så typiskt, annars hade jag kunnat åka på rasten o hämta dem. Men ska försöka i morgon istället.

Idag när vi hade mellanmål diskuterade jag och barnen vid mitt bord om vad de skulle bli när de blev stora.

Barn 1, 4år: Jag ska bli en riddare. För riddare är väl superhjältar?
Barn 2, 3 år: Jag ska slåss, sjunga och få medalj.
Barn: 3, 4år Jag ska bli människodoktor och djurdoktor.
Barn 4, 2.5 år: Jag ska bli liten.

Alltså barnen är SÅ underbara. Det gäller att tänka på detta när de är jobbiga, bråkiga eller när man är allmänt trött.

Trevlig helg allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar