torsdag 31 mars 2011

Från kräksjuka till lungsäcksinflammation.

Nu var det dåligt med uppdatering här igen. Men det finns en anledning nu faktiskt. Efter helgen så var jag laddad för en ny vecka på jobbet med allt vad det innebär. Men i måndags åkte jag på kräksjukan igen. (IGEN!!!) jag kan inte fatta det. Jag var mer eller mindre ett lik den dagen och sov mest hela tiden. I tisdags när jag vaknade var jag pigg som en mört, lite hungrig och uttorkad bara då, men då hade man ju 48 timmar att vara hemma. Sen under dagen blev jag hängig igen och hade feber på kvällen. Ont i ena lungan när jag hostade eller skrattade. Inte skojj. Tänkte åka till vårdcentralen i onsdags, men vaknade pigg och hade inte ont, skönt tänkte jag. Så jag struntade i vc. Efter lunch började det igen... suck! Så idag trots att jag var pigg åkte jag till vc, kom därifrån med "diagnosen" lungsäcksinflammation. Inte alls så farligt som det låter. Det komiska idag var att det var samma läkare som jag hade på akuten när jag hade njursten, han hade slutat där i december så det kan ju förklara varför det blev knas med mina provsvar den ggn.

Så i morgon tänkte jag jobba. Saknar mina små godingar där, de måste ju undra vart man tagit vägen. Men efter att ha bestämt mig för att jobba så känner jag att jag egentligen borde vara hemma. Men det är ett kortpass och jag har lovat mig själv att jag går hem om jag mår dåligt. Det känns lite bättre att gå på helgledigt om man jobbar på fredagen, iaf bättre än å va sjuk! Men sen är det ju så att man tyvärr inte blir rik av att vara hemma heller. Buu!

Så ikväll blir det lugnt, tv, lite piggelin, lite nyponsoppa, mer tv och sen sova typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar