tisdag 22 februari 2011

På 327:e samtalet....

Oj vad dagarna går fort nu. Helt makalöst.
Förra fredagen (11:e) så ringde jag till sjukhuset för att försöka få ngn klarhet i varför jag inte fått svar på röntgen, hon som svarade skulle se till så att jag får mitt svar. Igår låg jag och funderade över detta och kom fram till att jag skulle ringa om detta idag. Jag började innan jobbet, hamnade i telefonkö och när det väl var min tur kopplades samtalet ner, då blev jag inte glad. Sen jobbade jag ett par timmar innan jag ringde igen, då hände samma sak igen. Men shit tänkte jag, är det ngt fel på telefonen eller varför gör det så hela tiden? Jag var dessutom först i kön hela tiden. Men inte kom jag fram fortare för det. Sista samtalet för dagen, då kom jag fram, fast till helt fel ställe. Dock samma ställe som förra ggn då tjejen skulle se till att jag fick svar. Jag tror det var samma tjej idag igen, men jag vet inte. Hon blev så irriterad över att läkaren och dess sekreterare inte skickat svaret så hon läste upp det i telefon, fast de helst inte ska göra det. Jag gjorde en röntgen den 4 jan och fick alltså svar först idag. Det är vääääldigt dåligt. Hade jag inte kommit fram på det sista samtalet jag ringde, hade jag bestämt mig för att ta kontakt med patientnämnden, så hade de fått hjälpa mig. Är det så stressigt i vården så man inte ens hinner delge patienterna sina resultat?? Njuren såg iaf ut att må bra, så det var ju skönt det! :) Men vad trött man blir, jag har ju inte tid att hålla på och ringa på det sättet, ringde sammanlagt 8 samtal om detta idag! Ska det vara så??

1 kommentar:

  1. Helt otroligt att det ska vara så.Gott att det var bra för dej iallafall! vad kul att du gillar din ängel...ha det gott kramis faster♥

    SvaraRadera