lördag 22 januari 2011

Avslutningshögtid och personalfest..

Oj oj, man hinner inte riktigt med så fort som dessa dagar går.

Igår var det dags för avslutningshögtiden i pingstkyrkan i Jkpg. Jag sov jättedåligt natten innan och trodde faktiskt att jag skulle få ställa in att åka dit. Jag mådde illa o kände mig konstig som bara den. När jag vaknade kändes det ngt bättre, men långt ifrån bra. Jag åkte till slut iaf. Mådde väl kanske lite bättre när jag kom fram. Vi började med ett genrep i kyrkan, så alla fick sina position vart vi skulle stå, hur vi skulle gå och i vilken ordning och i vilket led osv.. det var mkt att tänka på. Vi fick låna röda fina sjalar att ha på oss. När genrepet var färdigt traskade vi bort till skolan för lite mingel, där bjöds vi på dryck och en jättegod smörgås med skivad kycklingfilé i, supermums. Började efter det må konstigt igen, så gick och köpte lite salta karameller för att få i mig mer salt, som brukar hjälpa mig när jag mår illa. Var lite oroad över att magsjukan skulle komma under själva högtiden, men det gjorde det som tur var inte.

Efter minglet gick vi förväntansfulla tillbaka till kyrkan, där var det mängder med människor, studenter, anhöriga och annat löst folk. När alla var på plats och fanbärarna intagit sin position, ställde vi upp och gick under orkestermusik in och ställde oss på vår plats. Det hölls några tal och jag minns knappt vad de sa, var lite nervös, lite spänd men samtidigt så glad. Efter lite tal och solosång och orkestermusik var det dags för utdelning av minnesgåvor, där de ropade upp en och en som fick gå ner och hämta den lilla asken, och sen tillbaka till sin plats, innan vi fick gå ut till pampig musik. Det kändes som om man vore på nån stor gala samtidigt som det kändes som en examen i en amerikansk collegefilm eller så. Mäktigt och underbart. En dag man kommer minnas resten av livet, hoppas jag. Eller iaf tills jag ev. tar min nästa examen.. haha!

När jag väl kom hem igen var det bara att ladda om för att gå på 35-årsfest på jobbet. Min förskola firade ju det i veckan och nu var det dags för personalfest. Det var mycket trevligt anordnat, spansk buffé till mat var kanske inte en höjdare för mig, men det jag åt smakade bra och det var fint. Till efterrätt fick vi en pannacotta med farinsocker på (tror jag iaf) och vad jag tror någon form av skalade apelsinklyftor som legat i sockerlag eller nåt åt det hållet. Så sött, så gott! :) Vi hade lite lekar/tävlingar också.. det blev en himla trevlig kväll och alla var på gott humör. Jag somnade sött när jag väl kom hem, välförtjänt av en god natts sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar