lördag 21 april 2012

Pärlan och jag...

Det känns som att jag bara klagar och gnäller här i bloggen... Nu är det på gång igen.
Det handlar ju såklart om min bil.

Min bil heter pärlan och är snart sju år. Egentligen heter hon svarta pärlan, men det är lättast att bara säga pärlan. Pärlan är en av mina bättre vänner, hon följer med mig vart jag vill utan att hon klagar. Så länge hon får mat och husrum så är hon nöjd. Två gånger om året vill hon ha pedikyr och ett par gånger om året vill hon fräscha till sig genom en dusch. Jag är så glad över att jag har pärlan, för hon är ju så snäll och kör mig dit jag vill och följer med utan protest i alla väder. Hon står tom utanför min dörr i alla väder. Men så började hon bli lite kinkig i början på året då bromsarna krånglade, jag skickade henne till bildoktorn och fixade detta bums. Men nu, nu kommer nästa krämpa. Nu är ett hjullager trasigt, eller på g att ge sig... Hon låter konstigt och beter sig underligt i svängarna så nu är det dags för bildoktorn igen.
Jag blir ju så deppig över alla dessa "besöken" eftersom det verkligen inte är gratis. Jag vill därför protestera, jag tycker att Pärlan kan få ett "frikort" på Toyota, precis som vi får hos doktorn efter 900kr. Det hade varit perfekt det... Tänk vad kul det skulle bli att åka till bildoktorn då... ;)

Nog om pärlan... Ikväll blir det 85års-fest... Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar