måndag 23 april 2012

Pärlan är hemma igen!

Jo men så här ligger det till. I lördags var det ju som ni vet 85årsfest för farfar. Det bjöds på jättegod mat och tårta, trevligt sällskap och glatt humör. Kanske ett glas vin för mkt, men det kan jag leva med. Vi dansade, lekte hela havet stormar och hade det så fantastiskt roligt. Alla vi barnbarn sjöng "leende guldbruna ögon" och "ja må han leva" för farfar, han såg så nöjd ut så! :)

Inte långt innan vi skulle hem hade jag lyckats få tag i en bilmekaniker som ville och kunde laga min bil. Jag blev så nöjd. Han sa ett pris och jag höjde det, men det gick han inte med på. Så igår när jag vaknade kände jag mig väldigt osäker för att köra, men jag drack en massa vatten så det skulle nog vara lugnt ändå. Väl framme lämnade jag Pärlan och åkte med syster hem. Kändes lite konstigt att vara utan bil. Men så igår på kvällen kom ett sms, bilen är klar! Jag blev så glad, men gladast blev jag när jag hämtade den idag. Vilken frihet det är med bil egentligen. Så jag ska väl vara tacksam att det löste sig så smidigt (och billigt) som det gjorde. Jag var ju väldigt bekymrad då vi ganska snart ska till Ullared med övernattning, då vill man inte lägga flera tusen på bilen direkt... Men nu kan jag andas ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar