torsdag 24 november 2011

Ny energi!

Mitt öga är inte vad det har varit. Det är genomsvullet och i morse var det svårt att få upp ögonlocket... Men under dagen har svullnaden minskat. När jag kom hem blundade jag lite och det var såå skönt för ögat, slumrade till en liten stund och när jag vaknade var ögat svullet igen. Vilken följetong alltså... Till följd av det onda ögat har jag haft huvudvärk i 2 dagar nu....
Så efter lite mat och en ipren blev jag som pånyttfödd eller nåt! Fick energi och inspiration till att ta fram adventspyntet samt vårda mina blommor lite extra.. Det blev så fint och mysigt! Lyssnar på lite julmusik samtidigt..

Idag på jobbet gjorde jag klart en av de två adventskalendrarna. Jag ska ta en bild i morgon så jag kan visa er hur de blev. Jag blev inspirerad av "förskoleburken". I vilket fall, vi har målat toalettrullar med glitterfärger, som jag sedan satt fast med limpistol på ett stort kartongark. Skrev ut stjärnor med siffror mellan 1-24 på som plastades in och sattes fast på rullarna. I varje rulle har jag sedan rullat ihop ett A4 och knytit ett guldsnöre runt. På pappren står det olika saker, typ "aktiviteter" som blir som en överraskning... I morgon ska vi göra klart den andra som de stora barnen ska få, de får uppgifter med lite mer uppdrag i... :)

Men innan dess ska vi släcka eld och ha HLR... innan dagen avslutas med egen planering och sen är det heeelg! (igen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar