söndag 30 oktober 2011

Spökpromenad

Okej. Det blev en heldag igår. Först en tur till Hällekis och dess julmässa. Det var mysigt, men blev lite för mycket till slut. Jag drack årets första glögg där iaf, jättegott och nu lääängtar jag tills man kan dricka glögg varje dag o bara få julstämning.
Hade jag åkt ensam dit hade jag aldrig hittat hem igen. Förstår inte hur dåligt lokalsinne man kan ha. De brukar säga att man hittar lättare om man kör själv, men det vetitusan om det stämmer, inte på mig iaf.

På vägen hem från Hällekis stannade vi i Timmersdala för att ta en kuslig spökpromenad. Det var mest barn. Men det där var nog inte riktigt för mig alltså. Kanske att jag går en ggn till, men jag vet inte. Det var otroligt mysigt gjort och så och inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Det var som olika "stationer" med troll, dracula osv... Men det började med att vi kom till "troll-byn" när det gigantiska trollet sprang rakt emot mig. Jag blev livrädd. Sen var det några som man inte blev så rädd för alls. Men jag verkligen hatar ju "scream-masker" så de tittade jag inte ens på. Men det fanns andra otäcka oxå som liksom följde efter en.... säkert skitkul för barnen, men jag är nog alldeles för mörkrädd o fånig för att uppskatta det till fullo.... ;)

Idag har det varit en skön hemmadag. Hade några småplaner på saker som skulle göras. Å det har jag gjort o sen slumrat framför veckans alla repriser på tv:n.

Men igår när jag kollade på "så mycket bättre" så blev jag nog lite småkär i Ledin. Alltså jag har lyssnat på hans musik sen jag var barn (jag låter som ALLA andra), men han har inte varit ngn favorit hos mig. Men igår ändrade jag mig nog lite. Vilken underbar människa! Jag tror den här säsongen kommer bli minst lika bra som den förra.. jag tycker inte som alla andra så jag tycker att det är bättre artister nu som är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar