torsdag 18 augusti 2011

Tips till förskolan

Igår på jobbet visste vi inte vad vi skulle sysselsätta barnen med. Jag slängde ihop en liten trolldeg/saltdeg som de kunde få "baka" med. Jag gjorde den dessutom rosa, det var nog ingen som var förvånad över det... ;)

Några av barnen tyckte den såg god ut och ville äta den. De smakade, men det var inte gott. Haha det kan jag förstå. Fick höra sen av en pojke på 2.5 år att den var "äcklig".

Idag tänkte vi utnyttja fallfrukten på vår gård. Jag tog in äpplen och sen fick barnen göra äppletryck. De var en aning chockade av det hela! :D Måla på äpplen? Hmm... Det var iaf uppskattat... När de hade målat klart frågade jag om de ville smaka på äpplena med färgen på, det var det ingen som ville. De tyckte att jag var en "knasfröken" som sa så... :) Men efter målandet fick de iaf smaka på äpplen som växer i trädet och det var uppskattat.... Tur när man kan ta tillvara på det som finns nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar