söndag 21 augusti 2011

Ont i örat - nej det går inte, det är ju söndag!

Det här med att gå till jourcentralen på helgerna är lite lustigt. Man ringer till rådgivningen och beskriver sina besvär och sedan får man som svar "på helgerna prioriteras det som är mer akut och du hänvisas till nästa vardag". Okej, då börjar vi om igen då.

Typ följande konversation fortlöpte idag:
Jag: Jag har ont i mitt öra, det var likadant för 2 v sen men då sökte jag inte, nu har det kommit tillbaka.
Hon: Jaa, okej, du har ont i örat.
Jag: Ja. (beskriver mer ingående om smärtan osv).
Hon: Ja jag ska läsa för dig vad som står i vår rådgivning kring öronsmärta. (hon läser i stort sett samma sak som jag googlat).
Jag: Okej.
Hon: på helgerna är mer akuta saker prio, du hänvisas åter nästa vardag.
Jag: Men då får jag be om en tid på em och det får man ju inte.
Hon: nej de har ju öppen mottagning från 9.30.
Jag: Ja men jag börjar jobba 6.30, jag kan inte gå 9.30. Jag får alltså ta en karensdag för att kunna gå till doktorn för att kolla örat? (lät inte alls så otrevlig som det låter i skriven text).
Hon: nej men det går ju inte, jag bokar in dig på en tid här nu på fm....
Jag: Tack!

Jag är bara så förundrad över hur det först absolut inte går att få en tid, men sen gör det det. Jag förstår att många hypokondriker åker till jouren för minsta lilla. Men jag ringer inte dit en söndag för att det är roligt. Jag har vrålont i örat och det har blivit "lock" för örat och det gör ont att ligga på örat.

1 kommentar:

  1. Jaa käre barn MAN får inte bli sjuk på helger..knappt vardagar heller! bättre med google alltså! Lycka till Sanna i morgon då..Kryis Faster,å du tack för kommentaren..

    SvaraRadera