lördag 6 augusti 2011

Öland del 3

Kevin fick med mig ner till havet för att fiska. Han med kastspö och jag med metspö. Jag har typ aldrig fiskat innan. Jag står där i godan ro med mitt tunna lilla spö som kostade 20kr på "tian". Har lite bröd på kroken och står i andra tankar. Då drar det till i spöt och jag kollar ner och ser en fisk. En stor fisk dessutom. Jag blev mest rädd. Hur ska jag göra nu? Jag har ju aldrig fiskat och definitivt inte fått napp innan. Jag fick tips om att det är bra att dra upp den. Men då när jag försökte göra det gick linan av, vilket inte var så konstigt. Men jag var stoltare än en tupp. Fast det fanns några som var ännu stoltare och det var de två småkillarna som hängde med oss när vi fiskade. De berättade för allt och alla att jag hade fått napp och hur stor fisken var och att linan hade gått av.

Jag försökte pröva på fiskelyckan resten av veckan oxå, men utan napp. Men det var ett trevligt kvällsnöje, riktigt rogivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar