fredag 5 augusti 2011

Öland del 2

Första natten i stugan var som det brukar vara, man sover gott men samtidigt lite oroligt ändå. Jag hörde grannarna långt in på natten och undrade vad de höll på med, eller ja, det undrade vi ju hela veckan. Skummare människor får man leta efter.

Jag tänkte berätta en liten komisk händelse som skedde första dagen när vi skulle grilla. Det var fler av våra grannar som ställde fram och tände sina grillar just då. Jag kommer ut från stugan med kol och tändvätska i högsta hugg och säger väldigt ironiskt till Kevin att "här kommer grillmästaren, här ska du få se hur det går till när en tjej grillar" eller nåt i den stilen, minns inte helt. Jag tänkte inte på de manliga grannarna som stod över grillarna och kämpade.
Under veckan som gick iakttog jag dessa män vid flera tillfällen, de fick ganska svarta köttbitar när det var färdiggrillat, eller de tände grillen flera ggr, alltså medans den redan brann och en av dem hällde på tändvätska på en brinnande grill, alltså rätt in i elden. Jag trodde jag skulle smälla av. Sen insåg jag att jag iaf inte var sämst på att grilla, eftersom vi inte en enda ggn på hela veckan behövde tända om grillen eller äta svart kött. Så min slutsats av det hela, utan ironi, är att tjejer kan grilla och vi kan göra det bra! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar