fredag 10 juni 2011

"Storasyster" matar "lillasyster" - bilder

När vi kom hem från Falkenberg ville lill-trollet sova över, så det fick bli så. Vi var såå trötta efter en lång resa hem, som dessutom gick över Göteborg (nää jag hade inte alls panik över att köra där :P). När vi var på Ullared fick Linis en ny docka som heter Kerstin. Hennes gamla docka heter oxå Kerstin, men nu har ju hon växt och fått långt hår, så den gamla fick helt enkelt bytas ut och fick även nytt namn (är osäker på om det blev skrållan eller lillan, man kan aldrig vara säker). Så dagen efter fyllde ju Kerstin 2 år och det var en väldigt viktig dag tyckte Linis, så vi fixade med kalas och så. Dessa bilder ligger fortfarande i iphonen så de lägger jag ut en annan dag, men ni får istället se bilder från när Kerstin och Linis ska äta frukost.... Hade jag "dokumenterat" detta i mitt jobb hade jag haft en perfekt bildserie att jobba med... :) Jag tycker bilderna är underbara, för att inte tala om vad Linis är, söt-gos-unge deluxe! <3




Inget är ju gott nog åt 2 prinsessor, så jag serverade yoghurt med hjärta av jordgubbssylt, det godkände Linis och tyckte det var fint, ända tills hon och Kerstin hade ätit upp hjärtat och därmed "förstört" det......


Kerstin är ju bara 2 år, så "storasyster" måste ju mata henne....

Sen ville Kerstin även äta smörgås, så storasyster fick hjälpa henne även med det...


När Kerstin började krångla med maten fick hon faktiskt ligga ner och bli matad...


För att till sist få en chans till att sitta upp som stora tjejer gör.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar