måndag 20 juni 2011

Snurrig?

Nu var första dagen på vecka 25 gjord... tre dagar återstår... Idag fick min goa kollega ett erbjudande om en tjänst på den förra förskolan hon var på, och troligtvis tackar hon ja till det. Jag förstår henne helt, men tycker att det är trist för min och avdelningens skull eftersom vi jobbar så bra ihop. Jag tycker hon är modig som tar ett vik och "offrar" en fast tjänst för det, jag skulle inte ha vågat...

Idag var jag tidig på jobbet, så jag slutade tidigt. Var först och hämtade 2 böcker på bibblan som inte går att köpa, om ritsagor... himla bra grej och barnen älskar det. Så om ni nån gång hör talas om nån som ska sälja en bok om ritsagor tänk på mig då, jag är intresserad.

Jag skulle åka en sväng till coop extra idag och när jag står i "skara-rondellen" som jag kallar den svänger jag vänster och sen efter 500 m reagerar jag över att jag körde åt fel håll... åkte runt vasastan o tillbaka till samma rondell och började om... det är tur jag hittar hem iaf...

När jag kom hem bakade jag kolakakor och kärleksmums. Jag har ett alldeles suveränt recept på de sistnämnda och de blev bra. Jag hade tydligen slut på kakao, men då fanns det mörk choklad att smälta så det löste sig. Dock skjutsade jag bort majoriteten av kakorna till mammi... jag har smakat på diverse olika smeter och degar idag så jag har riktigt ont i magen faktiskt..

Nu ska jag vila mig framför tv:n, jag är så nöjd över att jag inte sov bort hela em idag utan har hållt mig vaken... kommer sova såå gott i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar