tisdag 3 maj 2011

Det regnar pärlsocker..

Som jag skrev i det förra inlägget så klippte jag ju lugg. Detta har nu lett till stor uppståndelse. Typ alla kollegor, föräldrar, vänner mm har kommenterat mitt hår att det är snyggt osv. Barnen på min avdelning kommenterade det oxå och en del blev helt ställda o kände inte igen mig. Så att klippa lugg efter att ha haft luggen i spänne så pass länge kan förvirra det för många. Men så skedde en rolig händelse som jag faktiskt skrattar gott åt. Barn är verkligen ärliga.

Barn 1 (4 år): Har du frisyrat håret?
Jag: Ja det har jag gjort!
Barn 2 (4år): Vad fult det blev!!
Jag: Jasså tycker du det?
Barn 2: Ja det tycker jag.
Jag: Jaha det tycker inte jag iaf.
Barn 1 till barn 2: määäh man säger ju att det är fint när någon har klippt sig.

Säg är de inte underbara?

Idag när vädret spelade oss ett spratt och körde hela registret så myntade barnet ett nytt uttryck under hagelnederbörden: "fröken titta! det regnar pärlsocker!"

Annars är det lugnt typ. Igår hade vi brandövning och jag undrar om den hade varit godkänd om räddningstjänsten skulle varit där. På kvällen hade vi terminens sista Apt. Det var skönt! Nu kan man fokusera på alla samtal och sånt som ska ske istället..

1 kommentar:

  1. Hahaha ...Av barn o fullehundar får man höra sanningen vet du väl Sanna!! Dom är ju goa,mitt barnbarn sa i helgen...Nä den jackan tycker jag inte va fin!! Nehe då vet jag det då...Kram Gunilla

    SvaraRadera