fredag 28 januari 2011

Den fick mig till slut...

Ja man kan säga att magsjuke-slängen började om igen. I två veckor har vi skickat hem barn från jobbet för att de varit magsjuka, jag har känt mig sjuk oxå, inbillningssjuk. Av 8 personal på min avdelning har 7 åkt på detta. Den som klarat sig under hela tiden har varit jag. Helt otroligt. Jag som aldrig brukar kunna stå emot sjukdomar annars. När jag kom hem i onsdags kände jag mig skum. Mådde illa o hade ont i magen, men tänkte som vanligt att jag är inbillningssjuk. Var inte så hungrig på kvällen, åt bara lite fil. När jag vaknade igår kände jag direkt att nej jag kan inte jobba idag, men sen kom tanken tillbaka att jo jag är ju bara inbillningssjuk. Jag avvaktade i 45 min innan jag bestämde mig för att stanna hemma. Ringde precis vid öppningen och talade om att jag inte kommer veckans två sista arbetsdagar. Sedan fick jag bråttom att åka med bilen till garaget. Jag stod felparkerad utanför mitt hus och insåg att jag måste få in bilen i garaget, vilket jag fixade. När jag kom in igen efter den lilla åkturen, började skiten. Men det var bara ett "kräkanfall" och sen sov jag halva dagen, för att slumra o halvsova andra halvan av dagen oxå. Sent på eftermiddagen började jag dricka små mängder med avslagen cola och äta smörgåsrån och isglass. Hade svårt för att sova i natt, kanske för att jag sov hela dan igår? Men jag lyckades somna o sov till 7.15 då jag vaknade pigg som en lärka! Mår oförskämt bra idag och det känns bra. Hade man inte haft dessa 48 timmar att stanna hemma hade jag lätt kunnat jobba idag, så pigg känner jag mig.

Så nu tar vi helg tycker jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar